Вихід на Європейський Amazon: імпорт, податки, FBA
Немає потреби знову нагадувати, що європейський ринок – смачний кусочок. Питання в тому, скільки ресурсів потрібно вкласти, щоб його отримати. Ми розібрали основні пункти, з якими стикається проектна команда при виведенні товару на Європейський Amazon.
Як вивести товар на європейський Amazon?
Зареєструвати VAT.
Продаж товару в Європі передбачає сплату податку на додану вартість (VAT – Value Added Tax). Деталі реєстрації VAT залежать від країни реєстрації компанії, країн, в яких зберігається та продається товар, і обсягу продажу.
Зареєструватися на Amazon однією з європейських країн.
(Великобританії, Німеччині, Франції, Італії або Іспанії). При цьому з одним обліковим записом на європейському Amazon ви можете продавати на маркетплейсах (локальних Amazon) всіх 5 країн. Тому не важливо, на якому саме ви зареєструєтеся спочатку.
Плата за професійний або індивідуальний обліковий запис в місяць завжди одна і не залежить від того, в скількох країнах Європи ви продаєте товар. Керувати обліковим записом ви будете через платформу Seller Central Europe. Під час реєстрації потрібно вказати номер VAT, банківський рахунок, номер телефону, кредитну картку та EIN (Employer Identity Number, присвоюється підприємствам) або його еквівалент.
Створити лістинги на маркетплейсах різних країн.
Після реєстрації потрібно заповнити лістинги контентом. При цьому для маркетплейсу кожної з 5 країн потрібно створити окремий лістинг. Можна просто скопіювати контент, але для більш високої конверсії краще перекласти опис, буллети та ключові слова на місцеву мову кожної з країн, на ринки яких ви виходите.
Iмпортувати продукти на склад.
Для импорта товару в Європу (це стосується як FBA, так і FBM) потрібно заплатити мито на імпорт та отримати EORI (Economic Operator Registration and Identification Number – унікальний ідентифікаційний номер, який присвоюється підприємцям, що займаються зовнішньоекономічною діяльністю). Краще, щоб митами та митним оформленням займався форвардер.
Важливо не вказувати в деклараціях та документах компанію Amazon як імпортера або отримувача вантажу. Якщо ви не оформили всі документи та не заплатили мита, товар на склад Amazon не приймуть і вам доведеться відправити його назад за свій рахунок.
Створити план повернень товару.
Важливо забезпечити адресу в країні Європейського Союзу, на яку повертаються товари. Якщо такої адреси немає, Amazon буде знищувати товар, або перепаковувати та відправляти іншим покупцям.
Доставки товару покупцям
Як на Amazon USA, на європейському Amazon можна працювати за моделлю FBA або обслуговувати зберігання та доставку товару самостійно. Але так як Amazon Europe — це не одна країна, а цілих 5, існує дуже багато тонкощів та відмінностей. Розкладемо все по поличках.
Fulfilled by Manufacturer
Модель FBM передбачає два варіанти: доставити товар з країни Євросоюзу або з іншої країни.
- Доставка товару з ЄС
Цей варіант для тих, хто здійснює доставку зі складів на території країн Євросоюзу. Оскільки можливо доставити товар покупцеві за три дні, продавцям доступна опція “Seller-fulfilled prime” (можливість обслуговувати замовлення Prime-покупців і при цьому не бути учасником FBA).
Але, щоб отримати можливість здійснення замовлень Prime, продавцеві доведеться пройти довгу процедуру підтвердження.
Хоча ця модель не передбачає сплату комісій FBA, працювати по ній складно через великі початкові капіталовкладення. Потрібно організувати склад в одній з країн Європи та зареєструватися в ній VAT.
- Доставка товару з інших країн, поза ЄС
Підходить для тих, у кого є власні склади в США або іншій країні, що не входить до ЄС, і вигідніше відправляти замовлення безпосередньо клієнтам. У такому випадку не потрібно оформляти VAT та платити комісію FBA. Але, працюючи за такою моделлю, продавець не зможе здійснювати Prime замовлення (not Prime eligible merchandise), оскільки доставка триває більше 3-х днів. Крім того, покупцям доведеться додатково сплачувати ПДВ на імпортований товар. Якби товар був реалізовувався з країни ЄС, то ПДВ був би включений у вартість товару.
Fulfilled by Amazon
Переваги роботи за допомогою FBA в Європі точно такі ж, як і в США — ніякої головної болі з обробкою замовлень, зберіганням та доставкою товарів. Відрізняється ціна — £25 на місяць, і те, що потрібно вибрати один з трьох варіантів FBA:
- European Fulfilment Network (EFN)
Товари зберігаються на складі у Великій Британії та доставляються по всій Європі. Якщо замовлення доставляється в Великобританію, з продавця знімається тільки комісія FBA (local fulfillment fee), якщо в іншу країну — комісія за доставку товару в іншу країну (cross-border (EFN) fulfillment fee). Мешканці Великобританії отримують замовлення швидше, ніж мешканці інших країн.
- Pan-European FBA
Товар доставляется на один из складов FBA в Европе, а Amazon распределяет его по складам в других странах в соответствии со спросом в каждом регионе. Быстрая Prime доставка доступна жителям всех европейских стран, а не только Британии. В какую бы страну не доставлялся заказ, плата везде одна — local fulfillment fee. И никаких комиссий за пересечение границы, как в модели EFN. Но есть подвох — вам придется зарегистрировать VAT в каждой стране, где хранится товар. Amazon обещает облегчить процесс регистрации НДС и даже внедрить систему скидок, но когда это будет — неизвестно.
- Multi-Country Inventory (MCI)
Товар поставляється та зберігається на кількох складах у вибраних вами країнах. Якщо замовлення доставляється в країну, де зберігається товар, стягується комісія local fulfillment fee, якщо в країну, на складі якої товару немає – EFN-комісія (cross-border fulfillment fee). Наприклад, ви хочете продавати тільки в Франції та Німеччині, і відправляєте товар на склади цих двох країн. Але якщо іноді у вас будуть купувати мешканці Італії, Amazon стягне додаткову комісію за доставку. Так само, як і в попередній моделі, VAT потрібно реєструвати в кількох країнах.
Як зареєструвати VAT
У статті про реєстрацію на американському Amazon ми писали, що податкові питання продавець вирішує самостійно, не залучаючи Amazon. Продаж товару в Європі передбачає сплату податку на додану вартість (VAT — Value Added Tax).
VAT обов’язково потрібно зареєструвати в країні, де зберігається товар. Реєстрація в країні реалізації товару потрібна тільки тоді, коли обсяг продажів перевищує певний поріг (VAT registration threshold). Але водночас немає необхідності реєструвати компанію в кожній країні, де продається товар.
Розглянемо приклад. Ви зареєстрували VAT у Франції, зберігаєте і продаєте товар у цій країні. Зібрану суму ПДВ (20%), ви сплачуєте податковому органу Франції. Водночас ви продаєте товар в Німеччині, і раптово перевищили поріг у 100 000 євро. Це означає, що потрібно зареєструвати свою французьку компанію в податкових органах Німеччини. Ваша компанія отримує німецький номер VAT, і ви стаєте підприємцем-нерезидентом. Після цього ви збираєте ПДВ від покупців в Німеччині за відповідною для цієї країни ставкою — 19%, і передаєте вже до податкового органу Німеччини.
Ви можете зареєструватися як платник ПДВ онлайн на сайті податкової служби своєї країни. Наприклад, якщо ви знаходитесь в Великобританії, ви можете зареєструватися на сайті www.gov.uk. Якщо ви реєструєтесь в Британії, вам потрібно отримати сертифікат реєстрації ПДВ (VAT registration certificate). Цей сертифікат повинен бути виданий протягом 14 днів, але часто ця процедура займає більше часу. Для зручності ми рекомендуємо вам пройти тест “В яких країнах мені потрібно зареєструвати VAT”.
В яких випадках реєстрація VAT не потрібна?
Якщо товар зберігається не на території ЄС, імпортується невеликими партіями безпосередньо до кінцевих споживачів і його вартість низька. Але це не є хорошим варіантом – вам доведеться витратити гроші на доставку, або перекласти оплату ПДВ на своїх покупців, що не дуже їх порадує.
Вихід на європейський ринок – не легка справа. Але уявіть, скільки на ньому вільних ніш, яка низька конкуренція та не задоволений попит! Труднощі здаються не такими суттєвими, чи не так? Не обмежуйтеся ринком однієї країни, вас чекає весь світ!